-Kombijem kroz Lajkovac
Kao što smo već pisali u postu o Valjevu, mi svake subote tovarimo jedno naše vozilo na carini u Subotici i razvozimo po Valjevu i Lajkovcu, svake nedelje pre podne, pokrivamo sa razvozom 70% butika…
I kad nemamo istovar u Lajkovcu mi tuda hteli ili ne moramo da prodjemo i kada se vozi Bajina Bašta i Valjevo i Ljubovija i Divčibare, jednostavno Lajkovac je glavno prolazno mesto…
Često u Lajkovac svratimo, popijemo kafu i produžimo dalje duž Lajkovačke pruge, ka pomunutim lokacijama…
Zbog autoputa Miloš Veliki i ostalih većih projekata, veliko je opterećenje puta sa kiperima i ostalim radnim mašinama na koje nailazimo usput i saobraćaj je dosta otežan na toj deonici i sam put je u lošem stanju, verovatno će se to jednog dana ispraviti, s’obzirom da je to glavni put od Beograda ka planini Divčibare, ali do tad, srećan put i pamet u glavu, nogu s’gasa i eto ti spasa 😀
Malo o Lajkovcu:
Dodjite i uverite se da li još Mile ide lajkovačkom prugom – geslo je Autoprevozničke firme Fantastic Five PR. Čuvena pesma braće Bajić, koji su i rodom iz susednog Jabučja, čini se, lepo odslikava namere agilnih Lajkovčana da sačuvaju svojevrsni železnički duh varoši kojom je još davne 1908. godine prošao prvi voz prugom uskog koloseka. Varoši koja je u predratnoj i posleratnoj Jugoslaviji bila jedno od najvećih železničkih čvorišta. O tome svedoče brojni objekti i mašine u blizini železničke stanice Lajkovac na pruzi Beograd–Bar. Upravo oni trebalo bi da postanu sastavni deo budućeg železničkog muzeja uskog koloseka koji Lajkovčani zajedničkim snagama lokalne samouprave, udruženja građana, u saradnji sa republičkim institucijama, žele da osnuju.
Iako ima bogatu istoriju i izuzetne kulturnoistorijske spomenike, Lajkovac se ipak najviše prepoznaje po železnici, tvrdi Mirjana Lugonja, direktor Autoprevozničke firme Fantastic Five PR. I duhovito dodaje danas mušterije često pitaju ko je bio Mile koji je išao lajkovačkom prugom? 😀